Freelance podnikání

Měření odpracovaného času: Zjistěte své dovednosti s naším kvízem

Je rok 2018. Klasický den v kanceláři od 9 do 5 už je minulostí. Lidé pracují dálkově, s flexibilním rozvrhem, týmy jsou roztroušené po celém světě. Celé společnosti jsou řízeny z cloudu. Takže se můžete ptát – opravdu potřebuju sledovat čas? Není měření času jen zbytečná připomínka doby strávené v malé kanceláři a výplaty hlavně za docházku?

Pozor, přijde spoiler: V roce 2018 je sledování času důležité jako nikdy předtím.

Proč ? To zjistíte brzy. Ale napřed se pojďme podívat na kvíz.

Opravdu potřebujete časovač?

Otázka č. 1: Co uděláte jako první, když začínáte ráno pracovat?

  • A – Zapnu počítač, otevřu e-mail, a… zkontroluju Facebook. Jen tak na minutku. Opravdu. (1 bod)
  • B – Co myslíte tím „ráno“? Copak se odpovídání na Slack zprávy uprostřed noci nepočítá jako „práce“? Trpím nespavostí, tak ty probdělé hodiny využívám. (2 body)
  • C – To je jednoduché: Sednu si, sepíšu si seznam úkolů a začnu pracovat. Většinou si zapíšu, jak dlouho mi co bude trvat, takže pracuju efektivně. (3 body)
  • D – Zapnu si měření času samozřejmě. Proč? (4 body)

pracovní den

Otázka č. 2: Jak vypadá váš obvyklý pracovní den?

  • A – Strávím většinu času u počítače a snažím se pracovat. Ale něco vždycky odvede mojí pozornost… někdy je vážně těžké se soustředit. (1 bod)
  • B – Jaký „pracovní den“? Musím pracovat ve dne v noci, jinak by nebylo nikdy nic hotovo. A už víte, že trpím nespavostí? (2 body)
  • C – To je jednoduché: Pracuju na úkolech ze svého seznamu. Vzhledem k tomu, že vím, co bude jak dlouho trvat, pracuju velmi efektivně. Tedy pokud zrovna někdo nevolá. Nebo nemusím na mimořádnou schůzku. Což se stává v podstatě každý den… (3 body)
  • D – Podívejte se do mého pracovního výkazu. Nahrávám všechny odpracované hodiny přiřazené k úkolům, projektům a klientům. Proč se ptáte? (4 body)

Otázka č. 3: Odkud pracuje váš tým?

A – Jaký tým? Jsem na volné noze, pracuju na sebe. Práce doma pro mě ale moc nebyla, tak teď chodím do sdíleného pracovního prostoru, to je lepší. (1 bod) B – A jak definujete „tým“? Jsem podnikatel, můj start-up pracuje s freelancery po celém světě. Se všemi těmi časovými pásmy je vážně dobře, že trpím na tu nespavost! (2 body) C – To je snadné: Přiděluju úkoly s jasnými uzávěrkami. Pracujeme velmi organizovaně… a taky je dobré mít přehled. Nejsem zrovna fanouškem flexibilních rozvrhů a práce na dálku. Všechno to komplikuje! Vtipné je, že se mi poslední dobou dost střídají zaměstnanci… (3 body) D – Mám ve své lidi absolutní důvěru, pracují odkud chtějí. To měření času nám tedy dost zjednodušuje život! Vidíme, kdo zrovna pracuje na čem, což je skvělé. (4 body)

Otázka č. 4: Jak dostáváte zaplaceno?

  • A – No… jednou za měsíc si na to sednu a rozešlu faktury. Taková otrava! Moc mi neseděly hodinové sazby, někdy je těžké si pamatovat, kolik toho člověk vlastně odpracoval, víte? Tak teď vyúčtovávám paušální částky. Někdy je mám ale nastavené dost nízko. (1 bod)
  • B – Jak jako „dostávat zaplaceno“? Pořád ještě se rozjíždíme, znáte to. Ale má o nás zájem spousta investorů – můj plán je odejít brzo do důchodu, jen co se věci pořádně rozběhnou. Freelancery platím od hodiny. Ale byli byste překvapení, jak moc si účtují… (2 body)
  • C – To je jednoduché: Své odpracované hodiny si píšeme do tabulky v Excelu. Jednou za měsíc si k ní sednu, propojím všechno se svým seznamem úkolů, kde mám poznamenáno, zda jsme pracovali na účet klienta. Moji zaměstnanci dělají to samé… Jen by se mi líbilo, kdyby na to pořád nezapomínali! (3 body)
  • D – Náš časovač dělá v podstatě všechnu práci: Automaticky vytváří faktury ze zúčtovatelných hodin, odesílá je a – to s budete divit – dokonce odesílá i upomínky platby. Ušetří to spoustu času! A přijde mi, že dostávám zaplaceno rychleji… (4 body)

Otázka č. 5: Co děláte na konci dne?

  • A – Mmmm… začnu pracovat? Nikomu to neříkejte, ale mám hrozný problém s prokrastinací. Nejproduktivnější jsem, když se blíží uzávěrka. (1 bod)
  • B – Co myslíte tím „koncem dne“? Pracuju hodně. A navíc, přece víte o mé nespavosti, ne? (2 body)
  • C – To je snadné: Připravím si seznam úkolů na další den. Není nic více uspokojujícího než odškrtávání hotových věcí. Až na to, že poslední dobou nepracuju tak efektivně… moc telefonátů, zpráv a naléhavých schůzek. (3 body)
  • D – Když mám hotovou práci, vypnu časovač a užiju si příjemnou večeři se svou rodinou. Proč? (4 body)

Opravdu si potřebujete měřit čas?

Podívejte se na výsledky: 0 až 5 bodů: Zoufale potřebujete chytré sledování času!

Víte, že freelanceři a podnikatelé z chytrého sledování času profitují nejvíc? Větší efektivita, lepší výkon a vyváženější rozvržení práce a volného času: Jakmile zjistíte, jak přesně zacházíte s časem, vaše podnikání – a váš život – se zlepší.

podnikání

5 až 10 bodů: Pracujete tvrdě – ale pracujete také chytře?

V roce 2018 už není používání sledování času postavené na stylu absolutní kontroly zaměstnanců. Jde spíše o zlepšování efektivity a výkonnosti. Veďte si účet pro sledování času, stejně jako si vedete třeba ten bankovní pro sledování financí – a budete moci se svým časem zacházet lépe. A kdo ví, třeba to vyléčí i tu vaši nespavost?

11 až 15 bodů: Máte v tom pořádek! Ale pořád je co zlepšovat.

Chytré sledování času vám pomůže udržet pozornost a umožní vám i vašemu týmu pracovat chytřeji. Práce na dálku a flexibilní rozvrh? S dnešními možnostmi cloudu to není problém. Nebojte se! Vyzkoušejte to – a nebudete litovat. Ušetříte drahocenný čas a peníze a budete se moci přizpůsobit potřebám vašeho týmu.

16 až 20 bodů: Gratulujeme! Umíte zacházet se svým časem – i s moderními technologiemi.

Продуманий трекер часу допоможе вам сконцентруватись та налагодити командну роботу. Віддалена робота із гнучким графіком? Жодних проблем завдяки сучасним хмарним рішенням. Не бійтесь змін. Просто спробуйте розумне програмне забезпечення, і ви ніколи не пошкодуєте. Воно заощадить багато дорогоцінного часу та грошей, задовільнивши потреби кожного учасника команди.

Від 16 до 20 балів. Вітаємо! Ви ефективно розпоряджаєтесь власним часом та користуєтесь новітніми технологіями.

Používání integrovaného řešení pro sledování času na cloudu šetří čas i peníze: automatická fakturace, profesionální správa projektů a plná výkonnost. Abyste se mohli soustředit na to, na čem opravdu záleží.

sledování času

V roce 2018 je sledování času cestou k úspěchu: Získejte co nejvíc z rozrůstajících se možností týmů pracujících na dálku a v cloudu. Koneckonců čas je tím nejdůležitějším, co máte. Tak s ním zacházejte co nejlépe.

S pozdravem, zistemo

budoucnost podnikání freelancer podnikání sledování času


Také zajímavé

Dokonalá cenová nabídka

Obdrželi jste požadavek na vytvoření cenové nabídky? Prohlédněte si, jak vytvořit dokonalý cenový odhad a jak zároveň nepodcenit odhad času na výkon práce. Už se nám to stalo každému: Přijde klient s velmi zajímavým zadáním práce a chce dostat cenový odhad předem.

podnikání a management

Small data mohou být přesně to, co váš podnik potřebuje, aby se mohl zvětšovat

Zapomeňte na big data! Small data mohou být přesně to, co váš podnik potřebuje, aby se mohl zvětšovat. Alespoň pokud věříte marketingovému guru Martinu Lindstormovi. Ve svém bestselleru Small data. Drobné stopy, které vedou k velkým trendům (Small Data.

budoucnost podnikání novinky podnikání a management podnikatel

Opravdu bude váš tým produktivnější s flexibilní pracovní dobou? 5 mýtů o alternativních přístupech k pracovnímu rozvrhu

Stojíte v čele týmu pracujícího na dálku? Pracují vaši zaměstnanci z domova? Nebo pevně věříte, že je nejlepší pracovní doba od 9 do 5? Nehledě na to, jaký systém používáte – pokud vedete podnik, je pro vás produktivita týmu klíčová.

budoucnost podnikání novinky podnikání a management podnikatel sledování času ženy v podnikání

Určete si priority v 5 jednoduchých krocích

Jako podnikatel občas musíte dělat velmi rychlá rozhodnutí – a často se vám může zdát, že takové naléhavé případy se hromadí jeden za druhým. No a od koho se nejlépe naučit, jak se v takových případech chovat?

podnikání a management

Průmyslová revoluce č. 4: Roboti, umělá inteligence a budoucnost práce

Roboti, umělá inteligence a automatizace průmyslu utváří budoucnost naší práce. Tzv. čtvrtá průmyslová revoluce byla tématem Světového ekonomického fóra, kterého se účastní podnikatelská, politická a intelektuální elita světa. Ale opravdu je inteligentní software jako např.

podnikání a management

5 klíčových faktů o účetnictví v cloudu: Moderní přístup k vašim finančním datům

Už jste své účetnictví přesunuli do cloudu? Ještě ne? Ale víte, že už je na čase, že ano? Účetnictví v cloudu je víc než jen momentální trend. Je to budoucnost účetnictví pro malé podniky i větší společnosti.

budoucnost podnikání cloud podnikání a management účetnictví

Pracujte chytře a nechte si zaplatit rychleji!

Podnikejte a fakturujte jako profesionálové. Zapomeňte na složité tabulky. Zde se všechno dělá automaticky.

Vyzkoušejte zdarma