Freelance podnikání

Potřebujete si měřit odpracovaný čas? Vyzkoušejte náš kvíz

Je rok 2018. Klasický den v kanceláři od 9 do 5 už je minulostí. Lidé pracují dálkově, s flexibilním rozvrhem, týmy jsou roztroušené po celém světě. Celé společnosti jsou řízeny z cloudu. Takže se můžete ptát – opravdu potřebuju sledovat čas? Není měření času jen zbytečná připomínka doby strávené v malé kanceláři a výplaty hlavně za docházku?

Pozor, přijde spoiler: V roce 2018 je sledování času důležité jako nikdy předtím.

Proč ? To zjistíte brzy. Ale napřed se pojďme podívat na kvíz.

Opravdu potřebujete časovač?

Otázka č. 1: Co uděláte jako první, když začínáte ráno pracovat?

  • A – Zapnu počítač, otevřu e-mail, a… zkontroluju Facebook. Jen tak na minutku. Opravdu. (1 bod)
  • B – Co myslíte tím „ráno“? Copak se odpovídání na Slack zprávy uprostřed noci nepočítá jako „práce“? Trpím nespavostí, tak ty probdělé hodiny využívám. (2 body)
  • C – To je jednoduché: Sednu si, sepíšu si seznam úkolů a začnu pracovat. Většinou si zapíšu, jak dlouho mi co bude trvat, takže pracuju efektivně. (3 body)
  • D – Zapnu si měření času samozřejmě. Proč? (4 body)

pracovní den

Otázka č. 2: Jak vypadá váš obvyklý pracovní den?

  • A – Strávím většinu času u počítače a snažím se pracovat. Ale něco vždycky odvede mojí pozornost… někdy je vážně těžké se soustředit. (1 bod)
  • B – Jaký „pracovní den“? Musím pracovat ve dne v noci, jinak by nebylo nikdy nic hotovo. A už víte, že trpím nespavostí? (2 body)
  • C – To je jednoduché: Pracuju na úkolech ze svého seznamu. Vzhledem k tomu, že vím, co bude jak dlouho trvat, pracuju velmi efektivně. Tedy pokud zrovna někdo nevolá. Nebo nemusím na mimořádnou schůzku. Což se stává v podstatě každý den… (3 body)
  • D – Podívejte se do mého pracovního výkazu. Nahrávám všechny odpracované hodiny přiřazené k úkolům, projektům a klientům. Proč se ptáte? (4 body)

Otázka č. 3: Odkud pracuje váš tým?

A – Jaký tým? Jsem na volné noze, pracuju na sebe. Práce doma pro mě ale moc nebyla, tak teď chodím do sdíleného pracovního prostoru, to je lepší. (1 bod) B – A jak definujete „tým“? Jsem podnikatel, můj start-up pracuje s freelancery po celém světě. Se všemi těmi časovými pásmy je vážně dobře, že trpím na tu nespavost! (2 body) C – To je snadné: Přiděluju úkoly s jasnými uzávěrkami. Pracujeme velmi organizovaně… a taky je dobré mít přehled. Nejsem zrovna fanouškem flexibilních rozvrhů a práce na dálku. Všechno to komplikuje! Vtipné je, že se mi poslední dobou dost střídají zaměstnanci… (3 body) D – Mám ve své lidi absolutní důvěru, pracují odkud chtějí. To měření času nám tedy dost zjednodušuje život! Vidíme, kdo zrovna pracuje na čem, což je skvělé. (4 body)

Otázka č. 4: Jak dostáváte zaplaceno?

  • A – No… jednou za měsíc si na to sednu a rozešlu faktury. Taková otrava! Moc mi neseděly hodinové sazby, někdy je těžké si pamatovat, kolik toho člověk vlastně odpracoval, víte? Tak teď vyúčtovávám paušální částky. Někdy je mám ale nastavené dost nízko. (1 bod)
  • B – Jak jako „dostávat zaplaceno“? Pořád ještě se rozjíždíme, znáte to. Ale má o nás zájem spousta investorů – můj plán je odejít brzo do důchodu, jen co se věci pořádně rozběhnou. Freelancery platím od hodiny. Ale byli byste překvapení, jak moc si účtují… (2 body)
  • C – To je jednoduché: Své odpracované hodiny si píšeme do tabulky v Excelu. Jednou za měsíc si k ní sednu, propojím všechno se svým seznamem úkolů, kde mám poznamenáno, zda jsme pracovali na účet klienta. Moji zaměstnanci dělají to samé… Jen by se mi líbilo, kdyby na to pořád nezapomínali! (3 body)
  • D – Náš časovač dělá v podstatě všechnu práci: Automaticky vytváří faktury ze zúčtovatelných hodin, odesílá je a – to s budete divit – dokonce odesílá i upomínky platby. Ušetří to spoustu času! A přijde mi, že dostávám zaplaceno rychleji… (4 body)

Otázka č. 5: Co děláte na konci dne?

  • A – Mmmm… začnu pracovat? Nikomu to neříkejte, ale mám hrozný problém s prokrastinací. Nejproduktivnější jsem, když se blíží uzávěrka. (1 bod)
  • B – Co myslíte tím „koncem dne“? Pracuju hodně. A navíc, přece víte o mé nespavosti, ne? (2 body)
  • C – To je snadné: Připravím si seznam úkolů na další den. Není nic více uspokojujícího než odškrtávání hotových věcí. Až na to, že poslední dobou nepracuju tak efektivně… moc telefonátů, zpráv a naléhavých schůzek. (3 body)
  • D – Když mám hotovou práci, vypnu časovač a užiju si příjemnou večeři se svou rodinou. Proč? (4 body)

Opravdu si potřebujete měřit čas?

Podívejte se na výsledky: 0 až 5 bodů: Zoufale potřebujete chytré sledování času!

Víte, že freelanceři a podnikatelé z chytrého sledování času profitují nejvíc? Větší efektivita, lepší výkon a vyváženější rozvržení práce a volného času: Jakmile zjistíte, jak přesně zacházíte s časem, vaše podnikání – a váš život – se zlepší.

podnikání

5 až 10 bodů: Pracujete tvrdě – ale pracujete také chytře?

V roce 2018 už není používání sledování času postavené na stylu absolutní kontroly zaměstnanců. Jde spíše o zlepšování efektivity a výkonnosti. Veďte si účet pro sledování času, stejně jako si vedete třeba ten bankovní pro sledování financí – a budete moci se svým časem zacházet lépe. A kdo ví, třeba to vyléčí i tu vaši nespavost?

11 až 15 bodů: Máte v tom pořádek! Ale pořád je co zlepšovat.

Chytré sledování času vám pomůže udržet pozornost a umožní vám i vašemu týmu pracovat chytřeji. Práce na dálku a flexibilní rozvrh? S dnešními možnostmi cloudu to není problém. Nebojte se! Vyzkoušejte to – a nebudete litovat. Ušetříte drahocenný čas a peníze a budete se moci přizpůsobit potřebám vašeho týmu.

16 až 20 bodů: Gratulujeme! Umíte zacházet se svým časem – i s moderními technologiemi.

Продуманий трекер часу допоможе вам сконцентруватись та налагодити командну роботу. Віддалена робота із гнучким графіком? Жодних проблем завдяки сучасним хмарним рішенням. Не бійтесь змін. Просто спробуйте розумне програмне забезпечення, і ви ніколи не пошкодуєте. Воно заощадить багато дорогоцінного часу та грошей, задовільнивши потреби кожного учасника команди.

Від 16 до 20 балів. Вітаємо! Ви ефективно розпоряджаєтесь власним часом та користуєтесь новітніми технологіями.

Používání integrovaného řešení pro sledování času na cloudu šetří čas i peníze: automatická fakturace, profesionální správa projektů a plná výkonnost. Abyste se mohli soustředit na to, na čem opravdu záleží.

sledování času

V roce 2018 je sledování času cestou k úspěchu: Získejte co nejvíc z rozrůstajících se možností týmů pracujících na dálku a v cloudu. Koneckonců čas je tím nejdůležitějším, co máte. Tak s ním zacházejte co nejlépe.

S pozdravem, zistemo

budoucnost podnikání freelancer podnikání sledování času


Také zajímavé

3 způsoby jak posílit kreativitu a úspěšně ponikat

Co mají společného Bill Gates, Mark Zuckerberg a Warren Buffet? Jsou bohatí, ano. Ale jak to dokázali? Tvrdá práce? Určitě. Odhodlání? Pravděpodobně. Štěstí? Možná. Ale rozhodně používají kreativitu jako podnikatelský prostředek.

budoucnost podnikání podnikání a management podnikatel

Cena pro zistemo v přehledu webu FinancesOnline

Odhodlání vyniknout Díky našemu odhodlání vynikat bylo zistemo nedávno oceněno prestižní cenou Uživatelské spokojenosti (Great User Experience) a Vycházející hvězdy (Rising Star) na webu FinancesOnline. Tato cena je předávána na základně několika faktorů, včetně prostředků spolupráce, uživatelské přístupnosti, možnosti vlastních úprav, integrace více možností.

podnikání a management novinky sledování času

Self-promotion: 7 tipů jak na to

Každý z nás to někdy musí udělat a obvykle ne uplně rád. Self-promotion, tzv. sebepropagace. Vše ale půjde snáz s našimi sedmi tipy a jedním tajným navíc! Propagace sebe sama může být složitá.

podnikání a management freelancer

Daň z prodeje, daň z příjmu… Co všechno musím platit?

Jaké daně platí majitelé menších podniků? Existuje speciální daň pro freelancery? A co je DPH? Čtěte dál, ať víte, jak si snadno poradit s daňovým přiznáním. Rada pro majitele menších podniků Každý rok přijde doba, kdy miliony majitelů podniků a podnikatelů padnou pod tíhou vyřizování daňových přiznání.

daně faktura podnikání a management

Určete si priority v 5 jednoduchých krocích

Jako podnikatel občas musíte dělat velmi rychlá rozhodnutí – a často se vám může zdát, že takové naléhavé případy se hromadí jeden za druhým. No a od koho se nejlépe naučit, jak se v takových případech chovat?

podnikání a management

Cenová nabídka, cenový odhad a spol.: Jak napsat vítězný cenový odhad od A do Z

Jak závazný je váš cenový odhad? Jaký je rozdíl mezi cenovou nabídkou a cenovým odhadem? A co je výhrada vlastnictví? Naučte se, jak správně napsat neporazitelný odhad či nabídku od A do Z.

freelancer podnikání a management podnikatel sledování času účetnictví

Pracujte chytře a nechte si zaplatit rychleji!

Kreditní karta není potřeba, zrušit to můžete kdykoli.