Je CRM právě pro vás? Vyzkoušejte náš dotazník

Je CRM právě pro vás? Vyzkoušejte náš dotazník

Uvažujete nad zavedením CRM, tedy tzv. řízení vztahu se zákazníky? Nebo se možná už jen rozhodujete, který si vybrat? Už nemusíte hledat nikde jinde, naše 4 jednoduché otázky vám pomohou se rozhodnout.

Je CRM právě pro vás? Vyzkoušejte náš dotazník

A pokud si nejste zcela jisti, co přesně CRM znamená, čtěte dál a dozvíte se, jak lépe zvládat řízení vztahů se zákazníky.

CRM dotazník:

Kam si ukládáte kontakty klientů?

  1. Do adresáře mého e-mailového účtu. Telefonní čísla mám navíc všechna uložena v mobilním telefonu.
  2. Vše je pečlivě uloženo, používám excelovou tabulku.
  3. Kontakty? K čemu? Se všemi mohu komunikovat po Skypu!

Co by se stalo, kdyby se vám rozbil počítač a/nebo ztratil mobilní telefon?

  1. Jen to ne! Myslíte, že jsou moji klienti třeba…na Facebooku?
  2. Žádný problém, pravidelně si kontakty zálohuji do excelového souboru. Ztratily by se mi možná tak dva, tři nejnovější…
  3. Prostě se mohu přihlásit ke svému účtu na Skypu z jiného zařízení, měl by to snad být nějaký problém?

Váš klient je nespokojený. Tvrdí, že chtěl design klauna s modrým nosem, zatímco vy tvrdíte, že podle původní dohody měl být nos červený. Co teď?

  1. Kde asi je ta původní debata? Domlouvali jsme se na Facebooku, Skypu…na WhatsApp? Nebo po telefonu? Už si to nepamatuju.
  2. Vše je v pořádku, pro každého klienta mám složku v e-mailovém účtu. Ale počkat, proč to v té složce není? To zadání vlastně projednával kolega, bude to tedy někde v jeho složkách. Musím tedy počkat, až se vrátí z dovolené.
  3. Přihlásím se ke svému účtu na Skypu – tam se přece konverzace automaticky archivují, nebo ne?

Právě byla zprovozněna vaše nová webová stránka. Co uděláte?

  1. Nasdílím ji na Facebook. A už mám lajky, super!
  2. Exportuji kontakty z excelového souboru, nahraju je do e-mailového účtu a pošlu všem informační e-mail. Moment, proč se mi objevuje tolik errorů?
  3. Změním si status na Skypu. Snad si někdo všimne.

Našli jste se v některých odpovědích? Pak už máte jasno. Kvalitní CRM vám ušetří velké množství času, energie a starostí s podnikáním. Jakto? Čtěte dál a případně si jeden CRM program pořiďte – tady a zdarma. No, ale, začněme pěkně od začátku:

Co je program CRM?

CRM programy vám pomáhají s tím nejdůležitějším vůbec – s vašimi klienty. Určitě znáte klasickou rovnici: žádní klienti=žádná práce. Přestože můžete tvrdit, že jste svým vlastním pánem, všichni víme, že to tak docela není. Poslední slovo má vždy – ano, správně – klient. Nebo spíše, klienti, protože obvykle máte více než jen jednoho. A právě proto by se vám mohl hodit program CRM.

Proč používat program CRM?

Chcete s ostatními sdílet radost z nové webové stránky? Samozřejmě není nic špatného na tom, že si ji nasdílíte na Facebook, ale pokud si chcete vybudovat s klientem pevnější vztah, je lepší je lepší kontaktovat ho osobně. A CRM vám s tím může pomoci. Umožní vám pěstovat si pevnější vztah s klienty – udržuje v pořádku všechny potřebné informace: jména, kontakty, preference, předchozí komunikaci. Už se vám nějakou dobu neozval klient XY? Zkuste se poptat, jestli je vše v pořádku. Klient Z byl před pěti lety váš vůbec první zákazník? Dejte mu vědět, že si vážíte vaší spolupráce!

Čím začít?

Důležité je začít si udržovat přehled v tom, jakými prostředky s klienty komunikujete. Uložte si telefonní čísla, adresy, webové stránky, skypová jména, případně ještě přidejte poznámku, jakým způsobem je nejlepší je kontaktovat. Odesílejte včas všechny vypracované cenové odhady a faktury a zároveň si zaznamenávejte, kdy a jakým způsobem byl zaplaceny. S CRM systémem, který pracuje na cloudu, jako např. zistemo, můžete dokonce kontaktovat klienty ještě jedním způsobem, navíc vám veškerá komunikace zůstane uložená přesně tam, kde ji potřebujete.

A proč zrovna CRM, který pracuje na cloudu?

Ukládání na cloud pro vás znamená, že můžete ke svým datům kdykoliv, odkudkoliv a z jakéhokoliv zařízení. Ztratil se vám telefon a rozbil počítač? Žádný problém, vše máte uloženo na cloudu! A navíc, díky tomu, že jsou všechna data online, na cloudu, mohou s nimi pracovat všichni členové týmu. Kdykoliv, kdekoliv, z jakéhokoliv zařízení. Takže příště až budete zjišťovat, jestli měl být klaunský nos modrý, nebo červený, nebude to žádný problém. A nezáleží na tom, kdo záležitost projednával.

Cloud samozřejmě není přístupný jen tak někomu. Informace můžete zobrazit vy a lidé, kterým povolíte přístup. Můžete být klidní – v zistemo si dáváme na zabezpečení dat záležet. Naše servery vychází ze Švýcarska a jsou chráněny těmi nejlepšími možnými prostředky. Vaše data jsou stejně v bezpečí, jako je zlato ve švýcarské bance.

Jaký CRM program je nejlepší pro malý podnik?

Startupy a menší podniky by měly používat program CRM pracující na cloudu. Proč? Data jsou tak snadno přístupná pro všechny členy týmu – z iPhonu, tabletu nebo notebooku – a k dispozici je široká paleta onine nástrojů. Pro menší podniky ale znamená online CRM program, jako je zistemo, mnohem více než jen řízení vztahu se zákazníky. Stará se totiž o odesílání cenových odhadů a faktur, dohlíží na provedené a čekající platby a platební metody a umožňuje vám přístup ke všem důležitým datům, přesně tam, kde je potřebujete. Navíc pracuje na základě business intelligence,, poskytuje možnost tvořit faktury přímo v programu a sleduje odpracovaný čas každého člena týmu.

Naším cílem je vytvořit vám v zistemo ideální CRM prostředí, abyste si nemuseli lámat hlavu drobnostmi, a mohli se plně soustředit na své podnikání. Hodně štěstí!

S pozdravem, zistemo

účetnictví


Také zajímavé

Small data jako základ pro velký úspěch

Zapomeňte na big data! Small data mohou být přesně to, co váš podnik potřebuje, aby se mohl zvětšovat. Alespoň pokud věříte marketingovému guru Martinu Lindstormovi. Ve svém bestselleru Small data. Drobné stopy, které vedou k velkým trendům (Small Data.

budoucnost podnikání novinky podnikání a management podnikatel

Oživte svůj projekt! Umění řídít projekt a vyprávět příběhy

Bylo nebylo, lidé se vyvíjeli – a s nimi také umění vyprávění. Příběhy mají zvláštní moc: Uchvacují nás, vychovávají, děsí nás a zároveň nám dodávají odvahu. Dobrý příběh dokáže rozesmát a zároveň rozplakat.

podnikání a management

Buďte chytří a měřte svůj čas

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak byste vlastně jako podnikatel na volné noze mohli měřit svůj čas? Podívejte se na několik tipů, jak mít svůj čas pod kontrolou a jaké nástroje k tomu použít.

sledování času freelancer

Přežití projektu 101: Jak se vyhnout 5 hlavním příčinám selhání projektu

Organizace po celém světě každoročně zahajují mnoho projektů, ale značná část z nich nedosáhne svých cílů nebo je zcela ukončena. Výsledkem těchto neúspěchů jsou promarněné zdroje, promarněné příležitosti a v některých případech i značné finanční ztráty.

podnikání a management marketing

Zpráva o zisku a ztrátě. Jak výdělečné je opravdu vaše podnikání?

Zpráva o zisku a ztrátě, přehledy příjmů, čistý zisk a provozní zisk – víte, kam tím mířím? Ano, správně. Je na čase postavit se čelem obávané otázce: Jak výdělečné je moje podnikání?

podnikání a management daně sledování času

Sledování času: Vítejte v budoucnosti podnikání

Podnikáte? Skvělé! A máte také zaměstnance, řídíte tým, nebo spolupracujete s freelancery? Výborně! A teď mi řekněte – víte kdo na čem pracuje v konkrétní moment? Třeba…zrovna teď? A hlavně, víte na které zakázce pracují?

podnikání a management

Pracujte chytře a nechte si zaplatit rychleji!

Kreditní karta není potřeba, zrušit to můžete kdykoli.