Dejte sbohem tabulkám

Dejte sbohem tabulkám: Proč už nebudete potřebovat Excelové rovnice

Používáte na své účetnictví primárně tabulky? Na tom není nic špatného. Opravdu – je to spolehlivý (celkem), levný (cca) a (jakmile se naučíte ovládat všechny nástroje a zkratky) jednoduše ovladatelný systém. Ale věřte mi, v době cloudových programů se nabízí mnohem lepší možnosti. Jakto? Čtěte dál.

Síla tabulek

Práce v tabulkách je bezpochyby skvělým účetním nástrojem. Můžete je používat pro účetnictví, časové rozvrhy nebo například správu kontaktů. Kdykoliv můžete díky různým rovnicím vypočítat, co je třeba. Můžete dokonce tvořit i grafy a přehledy, které pak předložíte investorům a zaměstnancům. Tak proč zahazovat staré dobré tabulky kvůli nějakému novému modernímu online nástroji, u kterého ani nevíte, jestli mu můžete věřit? Povím vám, proč: Protože tak ušetříte čas a peníze a zároveň získáte dokonalý přehled ve svém podnikání.

Photo by Unsplash | Nick Karvounis

Photo by Unsplash | Nick Karvounis

Kalkulačka

Tabulky lze používat i coby kalkulačku odpracované doby, a to má své výhody – obzvlášť dnes, kdy je možné mít vše v cloudu. Ale nebylo by skvělé, kdybyste nemuseli sledovat hodinky a zapisovat čas pokaždé, když začnete (či přestanete) pracovat? Cloudové programy jako zistemo zahrnují i chytrý časovač,, který automaticky ukládá váš odpracovaný čas. Stačí stisknout tlačítko.

„To zní hezky,“ říkáte si možná „ale není zas takový problém zapisovat si vlastní čas, nebo ano?“ Máte pravdu, není. Pokud to děláte jednou, dvakrát. Ale je třeba myslet ve větších časových úsecích! Píšete si odpracovaný čas každý den. Obvykle když přijdete do práce, když jdete na oběd, když se vracíte z oběda a když odcházíte večer domů.

Automatický časovač

Řekněme, že vám zabere 30 vteřin zapsat čas do tabulky. A teď mi tedy udělejte laskavost – použijte jednu z těch chytrých tabulkových rovnic a spočítejte si, kolik času ušetříte, když vám stejný úkon zabere jen 5 vteřin. Za předpokladu, že zapisujete čas 4x denně, 5 dní v týdnu 50 týdnů v roce, ušetří vám automatický časovač celkem 25000 vteřin. Což je 6.94 hodin. To už není špatné, ne? Ale vydržte! To není celé. Chytré sledování času jde ještě dál: můžete bez problémů naměřený čas propojit s úkolem, na kterém jste pracovali. A ten se pak automaticky přiřadí k projektu či klientovi. Jedno kliknutí a všechny hodiny jsou správně vyúčtovány. A to už opravdu šetří čas!

Automatický časovač vám ušetří celkem 25 000 vteřin.

Účetní šablony

Další nespornou výhodou tabulek jsou účetní šablony, které můžete dle libosti vytvářet a upravovat. Alespoň pokud vás baví hrát si s čísly a matematickými rovnicemi. Pokud ne, pak by možná bylo lepší použít účetní alternativu jako například zistemo – kde nepotřebujete absolutně žádné zkušenosti s čísly a rovnicemi, abyste mohli bez problémů zvládat své účetnictví. Stačí zadat čísla a zistemo se postará o zbytek, od fakturace až po výkazy a business inteligence. A pokud si přece jen rádi s čísly hrajete, můžete opakovat postup z předchozího odstavce: spočítejte si, kolik času strávíte s tabulkami a rovnicemi versus kolik času zabere jednoduše zadat čísla a prohlédnout si během pár vteřin výsledek. A co se týče přizpůsobivosti – zistemo bylo vytvořeno pro vás. Naším cílem je umožnit vám mít absolutní kontrolu nad vašimi čísly. Můžete si s nimi dál hrát, jak jen chcete – ale nemusíte.

Naším cílem je umožnit vám mít absolutní kontrolu nad vašimi čísly.

Chytrý nástroj pro tvorbu grafů

Další velkou váhodou tabulek jsou chytré obchodní grafy a přehledy – velmi praktické pro velké prezentace apod. Ale co kdybyste hned při přihlášení jednoduše měli na hlavní stránce aktuální grafy úkolů, projektů i rozpočtu celého vašeho podnikání? To by bylo skvělé, nebo ne? A právě to umí zistemo hlavní panel. Každý den, s aktuálními daty každého z členů týmu. A samozřejmě absolutně flexibilní. Budeme to znovu propočítávat? Ne? Už je vám to jasné – chytré cloudové účetnictví šetří váš čas. A čas jsou peníze – a také nejdůležitější zdroj pro lidi i byznys. Tak se o něj dobře starejte!

S pozdravem, zistemo


P.S. Nejsme žádným způsobem spojeni s žádným tabulkovým softwarem, ale věříme v sílu tabulek. Veškerá zistemo data jsou exportovatelná do formátu .csv. Jen pro případ potřeby.

budoucnost podnikání faktura podnikání a management účetnictví


Také zajímavé

Zabezpečení informací, ukládání dat na webu a tzv. “Přístav bezpečí”

Jak moc bezpečný je náš systém? Na kolik je soukromé naše ukládání dat? Určitě se občas strachujete o svá virtuální data a jejich zabezpečení před hackery a různými slídily… Můžete zůstat klidní.

účetnictví ochrana údajů

Potřebujete lásku zákazníků! Řízení zákaznické zkušenosti ve 3 krocích

CEM (Customer Experience Management), neboli řízení zákaznické zkušenosti – na které závisí víc než kdy dřív. Ale co dělat, pokud jsou vaše finanční prostředky pro marketing omezené? A co když si nemůžete dovolit najmout odborníka?

podnikání a management freelancer podnikatel

Řemeslná práce a cloudové účetnictví? Jde to dohromady!

Řemeslníci, mechanici – i těm, kteří běžně pracují spíš rukama než na síti, může být digitální fakturace a aplikace pro sledování času více než užitečná. Pojďme si společně projít zistemo, uvidíte sami.

účetnictví

Chytře na startup: 4 nejlepší strategie pro začínající podnikatele

Opravdu potřebujete podnikatelský plán? Ne, nepotřebujete. Alespoň podle Erica Ries, který přišel s chytrou metodou, jak na startup. Ale dejte si pozor, to je totiž jen poloviční pravda. Zjistěte víc o produktech s minimální funkcionalitou (minimum viable products – MVP), rychlém rozvoji podnikání a rozvoji zaměřeném na zákazníka, naučte se v rámci svého vlastního podniku pracovat podle metod chytrého startupu – i pokud už podnikáte delší dobu.

budoucnost podnikání podnikatel podnikání a management

Přežití projektu 101: Jak se vyhnout 5 hlavním příčinám selhání projektu

Organizace po celém světě každoročně zahajují mnoho projektů, ale značná část z nich nedosáhne svých cílů nebo je zcela ukončena. Výsledkem těchto neúspěchů jsou promarněné zdroje, promarněné příležitosti a v některých případech i značné finanční ztráty.

podnikání a management marketing

Self-promotion: 7 tipů jak na to

Každý z nás to někdy musí udělat a obvykle ne uplně rád. Self-promotion, tzv. sebepropagace. Vše ale půjde snáz s našimi sedmi tipy a jedním tajným navíc! Propagace sebe sama může být složitá.

podnikání a management freelancer

Pracujte chytře a nechte si zaplatit rychleji!

Kreditní karta není potřeba, zrušit to můžete kdykoli.