Dejte sbohem tabulkám

Dejte sbohem tabulkám: Proč už nebudete potřebovat Excelové rovnice

Používáte na své účetnictví primárně tabulky? Na tom není nic špatného. Opravdu – je to spolehlivý (celkem), levný (cca) a (jakmile se naučíte ovládat všechny nástroje a zkratky) jednoduše ovladatelný systém. Ale věřte mi, v době cloudových programů se nabízí mnohem lepší možnosti. Jakto? Čtěte dál.

Síla tabulek

Práce v tabulkách je bezpochyby skvělým účetním nástrojem. Můžete je používat pro účetnictví, časové rozvrhy nebo například správu kontaktů. Kdykoliv můžete díky různým rovnicím vypočítat, co je třeba. Můžete dokonce tvořit i grafy a přehledy, které pak předložíte investorům a zaměstnancům. Tak proč zahazovat staré dobré tabulky kvůli nějakému novému modernímu online nástroji, u kterého ani nevíte, jestli mu můžete věřit? Povím vám, proč: Protože tak ušetříte čas a peníze a zároveň získáte dokonalý přehled ve svém podnikání.

Photo by Unsplash | Nick Karvounis

Photo by Unsplash | Nick Karvounis

Kalkulačka

Tabulky lze používat i coby kalkulačku odpracované doby, a to má své výhody – obzvlášť dnes, kdy je možné mít vše v cloudu. Ale nebylo by skvělé, kdybyste nemuseli sledovat hodinky a zapisovat čas pokaždé, když začnete (či přestanete) pracovat? Cloudové programy jako zistemo zahrnují i chytrý časovač,, který automaticky ukládá váš odpracovaný čas. Stačí stisknout tlačítko.

„To zní hezky,“ říkáte si možná „ale není zas takový problém zapisovat si vlastní čas, nebo ano?“ Máte pravdu, není. Pokud to děláte jednou, dvakrát. Ale je třeba myslet ve větších časových úsecích! Píšete si odpracovaný čas každý den. Obvykle když přijdete do práce, když jdete na oběd, když se vracíte z oběda a když odcházíte večer domů.

Automatický časovač

Řekněme, že vám zabere 30 vteřin zapsat čas do tabulky. A teď mi tedy udělejte laskavost – použijte jednu z těch chytrých tabulkových rovnic a spočítejte si, kolik času ušetříte, když vám stejný úkon zabere jen 5 vteřin. Za předpokladu, že zapisujete čas 4x denně, 5 dní v týdnu 50 týdnů v roce, ušetří vám automatický časovač celkem 25000 vteřin. Což je 6.94 hodin. To už není špatné, ne? Ale vydržte! To není celé. Chytré sledování času jde ještě dál: můžete bez problémů naměřený čas propojit s úkolem, na kterém jste pracovali. A ten se pak automaticky přiřadí k projektu či klientovi. Jedno kliknutí a všechny hodiny jsou správně vyúčtovány. A to už opravdu šetří čas!

Automatický časovač vám ušetří celkem 25 000 vteřin.

Účetní šablony

Další nespornou výhodou tabulek jsou účetní šablony, které můžete dle libosti vytvářet a upravovat. Alespoň pokud vás baví hrát si s čísly a matematickými rovnicemi. Pokud ne, pak by možná bylo lepší použít účetní alternativu jako například zistemo – kde nepotřebujete absolutně žádné zkušenosti s čísly a rovnicemi, abyste mohli bez problémů zvládat své účetnictví. Stačí zadat čísla a zistemo se postará o zbytek, od fakturace až po výkazy a business inteligence. A pokud si přece jen rádi s čísly hrajete, můžete opakovat postup z předchozího odstavce: spočítejte si, kolik času strávíte s tabulkami a rovnicemi versus kolik času zabere jednoduše zadat čísla a prohlédnout si během pár vteřin výsledek. A co se týče přizpůsobivosti – zistemo bylo vytvořeno pro vás. Naším cílem je umožnit vám mít absolutní kontrolu nad vašimi čísly. Můžete si s nimi dál hrát, jak jen chcete – ale nemusíte.

Naším cílem je umožnit vám mít absolutní kontrolu nad vašimi čísly.

Chytrý nástroj pro tvorbu grafů

Další velkou váhodou tabulek jsou chytré obchodní grafy a přehledy – velmi praktické pro velké prezentace apod. Ale co kdybyste hned při přihlášení jednoduše měli na hlavní stránce aktuální grafy úkolů, projektů i rozpočtu celého vašeho podnikání? To by bylo skvělé, nebo ne? A právě to umí zistemo hlavní panel. Každý den, s aktuálními daty každého z členů týmu. A samozřejmě absolutně flexibilní. Budeme to znovu propočítávat? Ne? Už je vám to jasné – chytré cloudové účetnictví šetří váš čas. A čas jsou peníze – a také nejdůležitější zdroj pro lidi i byznys. Tak se o něj dobře starejte!

S pozdravem, zistemo


P.S. Nejsme žádným způsobem spojeni s žádným tabulkovým softwarem, ale věříme v sílu tabulek. Veškerá zistemo data jsou exportovatelná do formátu .csv. Jen pro případ potřeby.

budoucnost podnikání faktura podnikání a management účetnictví


Také zajímavé

6 vlastností nezbytných pro každou chytrou aplikaci s pracovními výkazy. Má je ta vaše?

Chytrá aplikace pro pracovní výkazy není jen na sledování odpracovaných hodin. Měla by pomáhat vám i vašemu týmu pracovat efektivněji. Měla by umožnit, abychom toho v pracovní době zvládli co nejvíc, a lépe vyvážit poměr práce a volného času.

podnikání a management sledování času účetnictví faktura

Průmyslová revoluce č. 4: Roboti, umělá inteligence a budoucnost práce

Roboti, umělá inteligence a automatizace průmyslu utváří budoucnost naší práce. Tzv. čtvrtá průmyslová revoluce byla tématem Světového ekonomického fóra, kterého se účastní podnikatelská, politická a intelektuální elita světa. Ale opravdu je inteligentní software jako např.

podnikání a management

Chytrá aplikace pro sledování času

Bez aplikací jako by podnikání ani nebylo. 85% uživatelů smartphonů (což jsme v podstatě všichni) upřednostňuje aplikace před mobilními webovými stránkami. A jak už víte, zistemo se v podnikání vyzná, a proto jsme vytvořili zistemo App – nejlepší aplikaci pro sledování času na trhu, dostupnou pro iPad, iPhone i Android.

sledování času

Jak řídit virtuální tým – 4 pravidla a jedno tajemství

Dobré ráno, týme! Nebo mám raději říct dobrou noc? Práce napříč časovými zónami už je v dnešní době běžnou praxí. Váš vývojář pracuje z Maďarska, obchodní expert z Londýna a účetní z Mnichova.

budoucnost podnikání podnikání a management

5 věcí, které byste měli vědět o účetnictví v cloudu

Už jste své účetnictví přesunuli do cloudu? Ještě ne? Ale víte, že už je na čase, že ano? Účetnictví v cloudu je víc než jen momentální trend. Je to budoucnost účetnictví pro malé podniky i větší společnosti.

budoucnost podnikání cloud podnikání a management účetnictví

Ochrana dat a GDPR pro menší podniky a freelancery mimo EU

Mluví o tom všichni, ale nikdo pořádně neví, o co přesně vlastně jde: Obecné nařízení o ochraně osobních údajů v EU (angl. General Data Protection Regulation, neboli GDPR) způsobuje zmatek uvnitř i vně Evropské unie.

menší podniky freelancer ochrana údajů

Pracujte chytře a nechte si zaplatit rychleji!

Kreditní karta není potřeba, zrušit to můžete kdykoli.