Uvažujete nad zavedením CRM, tedy tzv. řízení vztahu se zákazníky? Nebo se možná už jen rozhodujete, který si vybrat? Už nemusíte hledat nikde jinde, naše 4 jednoduché otázky vám pomohou se rozhodnout.
A pokud si nejste zcela jisti, co přesně CRM znamená, čtěte dál a dozvíte se, jak lépe zvládat řízení vztahů se zákazníky.
CRM dotazník:
Kam si ukládáte kontakty klientů?
- Do adresáře mého e-mailového účtu. Telefonní čísla mám navíc všechna uložena v mobilním telefonu.
- Vše je pečlivě uloženo, používám excelovou tabulku.
- Kontakty? K čemu? Se všemi mohu komunikovat po Skypu!
Co by se stalo, kdyby se vám rozbil počítač a/nebo ztratil mobilní telefon?
- Jen to ne! Myslíte, že jsou moji klienti třeba…na Facebooku?
- Žádný problém, pravidelně si kontakty zálohuji do excelového souboru. Ztratily by se mi možná tak dva, tři nejnovější…
- Prostě se mohu přihlásit ke svému účtu na Skypu z jiného zařízení, měl by to snad být nějaký problém?
Váš klient je nespokojený. Tvrdí, že chtěl design klauna s modrým nosem, zatímco vy tvrdíte, že podle původní dohody měl být nos červený. Co teď?
- Kde asi je ta původní debata? Domlouvali jsme se na Facebooku, Skypu…na WhatsApp? Nebo po telefonu? Už si to nepamatuju.
- Vše je v pořádku, pro každého klienta mám složku v e-mailovém účtu. Ale počkat, proč to v té složce není? To zadání vlastně projednával kolega, bude to tedy někde v jeho složkách. Musím tedy počkat, až se vrátí z dovolené.
- Přihlásím se ke svému účtu na Skypu – tam se přece konverzace automaticky archivují, nebo ne?
Právě byla zprovozněna vaše nová webová stránka. Co uděláte?
- Nasdílím ji na Facebook. A už mám lajky, super!
- Exportuji kontakty z excelového souboru, nahraju je do e-mailového účtu a pošlu všem informační e-mail. Moment, proč se mi objevuje tolik errorů?
- Změním si status na Skypu. Snad si někdo všimne.
Našli jste se v některých odpovědích? Pak už máte jasno. Kvalitní CRM vám ušetří velké množství času, energie a starostí s podnikáním. Jakto? Čtěte dál a případně si jeden CRM program pořiďte – tady a zdarma. No, ale, začněme pěkně od začátku:
Co je program CRM?
CRM programy vám pomáhají s tím nejdůležitějším vůbec – s vašimi klienty. Určitě znáte klasickou rovnici: žádní klienti=žádná práce. Přestože můžete tvrdit, že jste svým vlastním pánem, všichni víme, že to tak docela není. Poslední slovo má vždy – ano, správně – klient. Nebo spíše, klienti, protože obvykle máte více než jen jednoho. A právě proto by se vám mohl hodit program CRM.
Proč používat program CRM?
Chcete s ostatními sdílet radost z nové webové stránky? Samozřejmě není nic špatného na tom, že si ji nasdílíte na Facebook, ale pokud si chcete vybudovat s klientem pevnější vztah, je lepší je lepší kontaktovat ho osobně. A CRM vám s tím může pomoci. Umožní vám pěstovat si pevnější vztah s klienty – udržuje v pořádku všechny potřebné informace: jména, kontakty, preference, předchozí komunikaci. Už se vám nějakou dobu neozval klient XY? Zkuste se poptat, jestli je vše v pořádku. Klient Z byl před pěti lety váš vůbec první zákazník? Dejte mu vědět, že si vážíte vaší spolupráce!
Čím začít?
Důležité je začít si udržovat přehled v tom, jakými prostředky s klienty komunikujete. Uložte si telefonní čísla, adresy, webové stránky, skypová jména, případně ještě přidejte poznámku, jakým způsobem je nejlepší je kontaktovat. Odesílejte včas všechny vypracované cenové odhady a faktury a zároveň si zaznamenávejte, kdy a jakým způsobem byl zaplaceny. S CRM systémem, který pracuje na cloudu, jako např. zistemo, můžete dokonce kontaktovat klienty ještě jedním způsobem, navíc vám veškerá komunikace zůstane uložená přesně tam, kde ji potřebujete.
A proč zrovna CRM, který pracuje na cloudu?
Ukládání na cloud pro vás znamená, že můžete ke svým datům kdykoliv, odkudkoliv a z jakéhokoliv zařízení. Ztratil se vám telefon a rozbil počítač? Žádný problém, vše máte uloženo na cloudu! A navíc, díky tomu, že jsou všechna data online, na cloudu, mohou s nimi pracovat všichni členové týmu. Kdykoliv, kdekoliv, z jakéhokoliv zařízení. Takže příště až budete zjišťovat, jestli měl být klaunský nos modrý, nebo červený, nebude to žádný problém. A nezáleží na tom, kdo záležitost projednával.
Cloud samozřejmě není přístupný jen tak někomu. Informace můžete zobrazit vy a lidé, kterým povolíte přístup. Můžete být klidní – v zistemo si dáváme na zabezpečení dat záležet. Naše servery vychází ze Švýcarska a jsou chráněny těmi nejlepšími možnými prostředky. Vaše data jsou stejně v bezpečí, jako je zlato ve švýcarské bance.
Jaký CRM program je nejlepší pro malý podnik?
Startupy a menší podniky by měly používat program CRM pracující na cloudu. Proč? Data jsou tak snadno přístupná pro všechny členy týmu – z iPhonu, tabletu nebo notebooku – a k dispozici je široká paleta onine nástrojů. Pro menší podniky ale znamená online CRM program, jako je zistemo, mnohem více než jen řízení vztahu se zákazníky. Stará se totiž o odesílání cenových odhadů a faktur, dohlíží na provedené a čekající platby a platební metody a umožňuje vám přístup ke všem důležitým datům, přesně tam, kde je potřebujete. Navíc pracuje na základě business intelligence,, poskytuje možnost tvořit faktury přímo v programu a sleduje odpracovaný čas každého člena týmu.
Naším cílem je vytvořit vám v zistemo ideální CRM prostředí, abyste si nemuseli lámat hlavu drobnostmi, a mohli se plně soustředit na své podnikání. Hodně štěstí!
S pozdravem, zistemo