Freelance podnikání

E-mailovému newsletteru už odzvonilo… Nebo ne? 7 faktů o e-mailovém marketingu a jeden jako bonus

Mnoho markentingových odborníků už v minulosti vyhlásilo smrt e-mailového newsletteru – a stejně tak jich mnoho tvrdí, že je stále naživu. Tak kdo má pravdu? Podívejme se na fakta.

E-mailovému newsletteru už odzvonilo. Až na to, že ne.

Fakt č.1: 90% uživatelů internetu používá e-mail

Ano, je to tak: převážná většina uživatelů – do které pravděpodobně spadáte i vy – se spoléhá na starý dobrý e-mail a 62% z nich ho, podle studie výzkumného centra Pew Research Center, používá každý den. Je sice pravda, že studie byla provedena v roce 2011, ale i dnešní výsledky jsou překvapivé: přestože používáme sociálních sítě, aplikace pro komunikaci a nástroje zajišťující efektivní profesionální komunikaci, jako například Slack, používání e-mailu stabilně roste každý rok o 4%. V roce 2017 dosáhne, podle společnosti Radicati, počet uživatelů e-mailu na celém světě hranice 3,7 miliardy.

Fakt č.2: Vaši zákazníci chtějí e-mail

Lidé e-mail nejen rádi používají, ale také mu dávají přednost před jinými způsoby komunikace – aspoň co se týče marketingových aktivit: Neuvěřitelných 72% zákazníků označilo e-mail jako preferovaný prostředek komunikace. 61% z nich uvedlo, že by rádi dostávali propagační e-maily jednou týdně, 28% by je uvítalo častěji. A ano, toto spektrum zahrnuje i mileniály.

Fakt č. 3: Více e-mailů je zobrazováno na telefonních obrazovkách

Takhle v dnešní době čteme e-maily

Takhle v dnešní době čteme e-maily: na malé obrazovce telefonu, na cestě, kdykoliv. (Foto z: stock.adobe.com)

E-mailu ještě neodzvonilo – ale způsob jeho přijímání se změnil. Pro většinu z nás jsou mobilní obrazovky jasnou volbou: V prosinci 2016 bylo 33% e-mailů otevřeno pomocí iPhonu, 20% pomocí Gmailu, 13% na iPadu a 9% díky Google Androidu. V dnešní době lidé nečtou e-maily v kanceláři, u stolu, ale na cestě a na malé obrazovce – a právě to je hlavní změna, které by se obchodníci měli přizpůsobit:

Fakt č. 4: Potřebujete kvalitní design

E-maily, které se nezobrazují správně, putují rovnou do koše. To je holý fakt. S tolika předměty dožadujících se vaší pozornosti v e-mailové schránce nemá prostě nikdo čas ani trpělivost zabývat se poškozeným nebo nefunkčním zobrazením. Použití kvalitního designu, který automaticky adaptuje rozložení i obsah na konkrétní obrazovku a e-mailovou aplikaci klienta, je v dnešní době nutností. Nicméně očividně není tak populární, jak by mělo: jenom 17% obchodníků uvádí, že odesílají e-maily schopné adaptace. Prosím, přidejte se k nim!

Fakt č.5: 24% otevřených newsletterů je dobrý počet

V průměru otevře váš propagační e-mail pouze 1 člověk ze 4. A to mluvíme jen o počtu zobrazení! Řekněme, že odešlete newsletter 1000 lidí, všechny e-maily se doručí a správně zobrazí: kolik lidí si je opravdu přečte? Dobrým způsobem ověření je podívat se, kolik čtenářů se rozhodlo aktivně kliknout na odkaz v newsletteru. Tzv. míra prokliku (Click-Through Rate, zkráceně CTR) se momentálně pohybuje v průměru kolem 4% (s velkými odchylkami v jednotlivých odvětvích). Pokud chcete vidět, jak dobře (nebo špatně) si vaše e-maily opravdu vedou, měli byste ovšem ještě srovnat počet kliknutí s počtem otevření, takže dostanete tzv. poměr kliku a otevření (CTOR) – a s 11%, kterých CTOR průměrně dosahuje se posunete o něco výše.

Fakt č.6: E-mailové newslettery mají vynikající návratnost investic

Pravdou je, že z vašich 1000 zákazníků otevře e-mail v průměru každý 40. – a jen 4 z nich pak doopravdy kliknou na odkaz. Průměrná míra úspěch vaší e-mailové kampaně je tedy 0,4%. To nezní jako moc dobrá investice, že ne? Ale je! Návratnost investic průměrného e-mailové newsletteru je momentálně neuvěřitelných 44 dolarů za každý utracený dolar. V závislosti na vašem odvětví to pak může být dokonce i víc. Tak nepropásněte takovou příležitost! Používejte kvalitní design – a předně, pečlivě si vytvořte personalizovaný obsah, který vynese vaše CTOR vzhůru.

Fakt č.7: Personalizované e-maily si vedou lépe

Přátelský pozdrav, pomyslný úsměv, zmínka jména: postarejte se, ať je vaše zpráva osobní!

Přátelský pozdrav, pomyslný úsměv, zmínka jména: postarejte se, ať je vaše zpráva osobní! (Foto od sepy | stock.adobe.com)

Přátelský pozdrav, pomyslný úsměv, zmínka jména: věděli jste, že e-mailům s osobním textem v předmětu stoupá frekvence otevření o 26%? Personalizovaný e-mail má o 75% větší pravděpodobnost, že si ho někdo otevře a přečte. Vyhněte se spamovému filtru a rozdělte si příjemce do jasných cílových skupin – použijte pro to své nástroje pro řízení vztahu se zákazníky. S pomocí zajímavého textu, obrázků a videí vytvořte obsah, který příjemce opravdu zaujme. A hlavně: nezapomeňte výzvu k akci! Jako například, vyzkoušejte si zistemo už dnes!

Bonusový fakt: Elektronické poště už odzvonilo

Po všem, co jste si přečetli, vás to může celkem zaskočit: Elektronická pošta už je dávno mrtvá. Vážně. Protože dnes mluvíme (nebo spíš píšeme) o e-mailu, ne elektronické poště. Během posledních let jsme přejali spíš zkratkovitější výraz a posunuli se kousek blíž angličtině. Ano, není to sice moc velká změna, ale přece: e-mailová pošta je mrtva – ať žije e-mail!

Rozlučte se s newsletterem v poště – a přivítejte úspěšné e-mailové marketingové kampaně!

S pozdravem, zistemo

budoucnost podnikání novinky podnikání a management podnikatel


Také zajímavé

Proč je pro freelancery a menší podniky důležitý design

Proč se vůbec starat o firemní design? Mnoho majitelů podniků I freelancerů se klade tu samou otázku. Logo, design značky, promo – opravdu je to všechno nezbytné? Krátce řečeno: Ano, je.

podnikání a management

Jak se vypořádat s přesčasem a hodinami navíc

Potřebujete stihnout deadline, váš šéf potřebuje mít zadaný úkol hotový dnes večer nebo musíte vzít dvojitou směnu, kvůli nemocnému kolegovi: někdy prostě musíte odpracovat něco navíc. To je v pořádku, dokud za to dostanete zaplaceno.

freelancer podnikání a management podnikatel sledování času

Je CRM právě pro vás? Vyzkoušejte náš dotazník

Uvažujete nad zavedením CRM, tedy tzv. řízení vztahu se zákazníky? Nebo se možná už jen rozhodujete, který si vybrat? Už nemusíte hledat nikde jinde, naše 4 jednoduché otázky vám pomohou se rozhodnout.

účetnictví

Ochrana dat a GDPR pro menší podniky a freelancery mimo EU

Mluví o tom všichni, ale nikdo pořádně neví, o co přesně vlastně jde: Obecné nařízení o ochraně osobních údajů v EU (angl. General Data Protection Regulation, neboli GDPR) způsobuje zmatek uvnitř i vně Evropské unie.

menší podniky freelancer ochrana údajů

3 způsoby jak posílit kreativitu a úspěšně ponikat

Co mají společného Bill Gates, Mark Zuckerberg a Warren Buffet? Jsou bohatí, ano. Ale jak to dokázali? Tvrdá práce? Určitě. Odhodlání? Pravděpodobně. Štěstí? Možná. Ale rozhodně používají kreativitu jako podnikatelský prostředek.

budoucnost podnikání podnikání a management podnikatel

5 věcí, které byste měli vědět o účetnictví v cloudu

Už jste své účetnictví přesunuli do cloudu? Ještě ne? Ale víte, že už je na čase, že ano? Účetnictví v cloudu je víc než jen momentální trend. Je to budoucnost účetnictví pro malé podniky i větší společnosti.

budoucnost podnikání cloud podnikání a management účetnictví

Pracujte chytře a nechte si zaplatit rychleji!

Kreditní karta není potřeba, zrušit to můžete kdykoli.