Mezinárodní podnikání

Mezinárodní podnikání v 6 jednoduchých krocích

Vydat se s podnikáním za hranice nikdy nebylo jednodušší – Internet postupně rozmazává geografické hranice, počet mezinárodních pracovních týmů stoupá. Přesto se mnoho podnikatelů takového kroku bojí. Proč? Čtěte dál, a dozvíte se o 6 největších překážkách na cestě za mezinárodním podnikáním. A také jak je překonat.

1. Jazyková bariéra? Adieu!

Jazyk je v mezinárodním podnikání klíčový. A jazyková bariéra je bohužel pevná – obzvlášť ve světě byznysu, kde nedorozumění může způsobit velké problémy. Globálním jazykem podnikání je sice angličtina, ale ne všichni mluvíme stejnou angličtinou. Velké množství idiomů nelze přeložit „slovo od slova“, protože pak mění význam. A právě se zistemo naučila více jazyků. Umí odesílat cenové nabídky ve španělštině, faktury v němčině, upomínky plateb ve francouzštině… a to vše podle expertů na mezinárodní komunikaci. A jazyková bariéra najednou nestojí tak pevně v základech.

2. Spoléhejte na mezinárodní měny

Váš obchodní partner by vám rád zaplatil v kanadských dolarech nebo švýcarských francích? Až do dneška by to bylo poměrně komplikované. Převody měn, poplatky za transakci, číselné chyby v reportech. Ale s zistemo? Náš chytrý software zná všechny aktuální měny, od albánského leku po jihoafrický rand. Fakturu tak můžete vystavit v jakékoli měně a podle potřeby nastavovat kurzy. V reportech je pak částka převedena do vaší měny. Kouzla? Ne, jen chytrá technologie.

3. Mezinárodní daně

Jiný kraj, jiná daň. DPH, VAT, MwST a kdovíco ještě – není jednoduché vyznat se v zahraničních daních. Navíc jakákoli drobná chyba může mít fatální důsledky – a může se poměrně prodražit. A má rada? Řekněte si o radu. Od profesionálního daňového poradce, který se vyzná ve vašem účetnictví a vašich zahraničních obchodech. Abychom vám to co nejvíce zjednodušili, vytvořili jsme speciální možnost přístupu do zistemo právě pro daňového poradce. Stačí ho pozvat do zistemo a během pár vteřin bude mít všechny informace, které potřebuje. To vám ušetří spoustu času – a nemusím vám přece připomínat, jak cenný čas je, že ne?

4. Sledujte odpracované hodiny odkudkoliv

Cestovaní – naštěstí! – není zbytečné ani v čase moderní technologie. Máte například meeting s obchodním partnerem v Budapešti? Nebo pracujete na projektu mezi dvěma potápěči na Maledivách? Takový čas rozhodně není ztracený – díky zistemo Časovači můžete měřit každou vteřinu svého času, ať už jste kdekoliv. Stačí se přihlásit, zapnout časovač, a můžete se pustit do práce. Potřebujete jen připojení k internetu. A ano, přiřaďte, prosím, naměřený čas také k projektu, na kterém jste zrovna pracovali. Budete tak mít pořádek v údajích a zůstane vám více času na reálnou práci. Nebo na potápění.

5. Cestujete? Ukládejte výdaje přímo na cestě

Není nic horšího než udržovat si při cestování pořádek ve výdajích. Teď se ale můžete nadobro rozloučit se zmuchlanými účtenkami a zmatky v účetnictví. Stačí nahrát fotku do systému a máte hotovo – ano, s zistemo je to opravdu tak jednoduché. Chytré integrované nástroje pro skenování účtenek navíc automaticky určí všechna čísla a měny, takže můžete vydechnout a v klidu si užívat cestu. zistemo odpracuje zbytek za vás.

6. Mezinárodní týmy

Grafický designér v Madridu, copywriter v Mnichově a obchodní expert v Londýně – pokud váš tým vypadá podobně, nejspíš víte, jak těžké je udržet si přehled v mezinárodním týmu. S zistemo už jsou však takové obavy pouhou minulostí. Každý člen týmu má vlastní účet, kam zaznamenává odpracované hody a výdaje. Díky našemu chytrému nástroji pro plánování projektů navíc každý člen týmu ví, co se zrovna děje. A když jsou hotovi, všechny hodiny a výdaje vložené do projektu se mohou snadno proměnit ve fakturu. Opravdu je to takhle jednoduché.

Tak co vám ještě brání? Překročte hranice a dobývejte nové oblasti – budoucnost je globální. S zistemo máte po ruce překladatele, kalkulačku na měny i manažera mezinárodního týmu. Vítejte ve světě neomezených možností cloudového účetnictví!

Na shledanou, adieu a auf Wiedersehen!

Vaše zistemo

podnikání a management freelancer


Také zajímavé

Je CRM právě pro vás? Vyzkoušejte náš dotazník

Uvažujete nad zavedením CRM, tedy tzv. řízení vztahu se zákazníky? Nebo se možná už jen rozhodujete, který si vybrat? Už nemusíte hledat nikde jinde, naše 4 jednoduché otázky vám pomohou se rozhodnout.

účetnictví

Freelanceři a majitelé podniků: Chcete finanční stabilitu? Používejte zálohy!

Zálohy, poplatky, smlouvy o zálohách: Finanční stabilita je pro mnoho lidí neustálý problém – především pak pro majitelé menších podniků, freelancery a podnikatele na volné noze. Čtete dál a dozvíte se, jak by mohly zálohy vyléčit vaše finanční problémy.

freelancer podnikání a management účetnictví

Cenová nabídka, cenový odhad a spol.: Jak napsat vítězný cenový odhad od A do Z

Jak závazný je váš cenový odhad? Jaký je rozdíl mezi cenovou nabídkou a cenovým odhadem? A co je výhrada vlastnictví? Naučte se, jak správně napsat neporazitelný odhad či nabídku od A do Z.

freelancer podnikání a management podnikatel sledování času účetnictví

Ochrana dat a GDPR pro menší podniky a freelancery mimo EU

Mluví o tom všichni, ale nikdo pořádně neví, o co přesně vlastně jde: Obecné nařízení o ochraně osobních údajů v EU (angl. General Data Protection Regulation, neboli GDPR) způsobuje zmatek uvnitř i vně Evropské unie.

menší podniky freelancer ochrana údajů

6 vlastností nezbytných pro každou chytrou aplikaci s pracovními výkazy. Má je ta vaše?

Chytrá aplikace pro pracovní výkazy není jen na sledování odpracovaných hodin. Měla by pomáhat vám i vašemu týmu pracovat efektivněji. Měla by umožnit, abychom toho v pracovní době zvládli co nejvíc, a lépe vyvážit poměr práce a volného času.

podnikání a management sledování času účetnictví faktura

Představujeme: Faktury budoucnosti

Hledáte šablony pro své faktury? Vítejte v naší show! Oceňujeme, že jste si našli čas ve vašem nabitém rozvrhu podnikatele a/nebo věnovat nějaký čas sociálním sítím. Vážně. Protože dnes vám odhalíme budoucnost fakturace.

fakturace menší podniky podnikání a management účetnictví

Pracujte chytře a nechte si zaplatit rychleji!

Kreditní karta není potřeba, zrušit to můžete kdykoli.